Khamis, 7 November 2013

Assalamualaikum.....sambil lap aiq mata..sob sob.memang aku kategori kuat qeyau tapi bagi aku qeyau itu menenangkan..hmm...yayang kucing aku dah mati.pagi tadi masa nak bagi makan,tengok tengok dah keras.allah...mampu nangis jala pastu terus ambik cangkul tanam dia..mcm tak caya,pagi kemarin tengok dia makan lagi.tapi time malam,aku balik keja dah lambat,xpi tengok dia pun.rasa menyesal pun ada.hmm.mummy minta maaf nah yayang...mungkin semua org ada kucing kesayangan msg msg.tapi bagi aku,yayang kucing special..aku ambik dia dari tempat keja aku dimana mak dia tak maua jaga dia pun..aku bwk balik,memandangkan kucing kat rmh mata besaq pn baru lahirkan anak,aku letak yayang sekali dgn anak2 dia..yayang pun minum ja susu mata besaq.mata besaq pn anggap yayang mcm anak dia.

Tapi yg specialnya,kaki belakang yayang tak boleh berfungsi.dia jalan guna kaki depan ja.kesian dia.dia nak jilat bontot dia pun susah sebab tu kdg2 dia berbau maka aku akan wangikan dia,mandikan dia.org lain dlm rmh mcm tak sayang yayang ja sebab dia cacat kecuali adik aku azirah yg kecik tu,.dia la tlg jaga bila aku takda.aku mmg saja bg nama sayang sebab aku nak org lain pun syg dia..rmh aku daqi dulu memang banyak kucing dah,cuma yayang ni,aku yg ambik dia dan jaga dia.tu mcm sedih sikit bila dia mati.aku anggap yayang mcm anak aku dah.aku mmg suka anggap kucing ni mcm manusia jgk.takpalah,dah ajal yayang kan..aku still ada kucing2 lain lagi..sedih tu biasala kan,tapi aku tau setiap yg hdp pasti akan mati.

Kita ni kalau mati,taktaulah mcm mana,selamat ka tak.sama samalah sentiasa renung diri serta istiqamah..

tengok yayang jalan guna kaki depan ja.:(

masa baby lagi



dah besaq sikit,mcm tu la kaki dia.now tinggal oren dgn mata besaq ja..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan